Buitenschoolse activiteiten

Muziek en sport

Buitenschoolse activiteiten

Ons uitgangspunt is dat onze kinderen spelen, bewegen en leren met plezier. Het leren staat natuurlijk voorop, maar kan niet zonder spelen, bewegen en plezier. Daarom zijn er bij ons diverse activiteiten die onder en na schooltijd plaatsvinden en die niet tot het dagelijkse lesprogramma horen.

Onder schooltijd zijn dat activiteiten als: sportdagen, techniek, excursies, Bavostuif en nog veel meer.

Na schooltijd zijn er activiteiten waar de kinderen vrijwillig aan kunnen deelnemen zoals: Haarlemse sporttoernooien, Sport in de wijk, avondvierdaagse en nog vele andere activiteiten.

Mogelijkheden voor Sport en Cultuur voor Elk Kind

Onze school werkt samen met het Jeugdfonds Sport & Cultuur. Wil je je kind graag laten leszwemmen, dansen, voetballen, muziek maken of tekenen maar heb je niet genoeg geld? Het Jeugdfonds Sport & Cultuur kan misschien de club voor je betalen. Voor ouders met een Haarlempas/Zandvoortpas betalen we per jaar maximaal 350 euro voor een sportactiviteit naar keuze, 500 euro voor een cultuurles naar keuze en 500 euro voor zwemles. Heb je geen Haarlempas/Zandvoortpas maar heb je wel een laag inkomen? Dan kunnen we misschien een uitzondering voor je kind maken.

Ieder kind is verplicht een zwemdiploma te halen. Meestal starten kinderen met zwemles rond de leeftijd van 5 jaar. Zwemles bij een vereniging is van goede kwaliteit en het goedkoopst. Op onze website staat een overzicht van alle zwemscholen met de prijzen.

Je kunt een aanvraag bij het Jeugdfonds Sport & Cultuur indienen met hulp van een tussenpersoon (intermediair) op onze school. Bij ons is dit: Roger Velu  roger.velu@twijs.nl. Wil je liever zelf een aanvraag doen, ga dan naar www.samenvoorallekinderen.nl Voor vragen kun je altijd een e-mail sturen naar administratie.haarlem@jeugdfondssportencultuur.nl